Vælg Emne virtuelle skoleol scorings-challenge

Scorings-Challenge

icons/agegroup.png
0.-3. klasse
icons/time.png
15 min.
icons/place.png
Inde
icons/konkurrence.png
konkurrence
icons/equipment.png

Udstyr

  • 5 fodbolde
  • 5 tennisbolde
  • 2 kegler
  • 1 håndboldmål
icons/goals.png

Færdigheder

Communication4
Kommunikation
Precision4_48px
Præcision
Speed6_48px
Hurtighed
Motor Skills4_48px
Motorik og kropsforståelse

Se videoen med introduktion til Scorings Challenge

Hvordan gennemføres konkurrencen?

Klassen stilles op i 5 rækker 20m væk fra et håndboldmål, fx bag midterlinjen på en håndboldbane.
Her får klassen udleveret 10 bolde, 5 fodbolde og 5 tennisbolde. Én fodbold og én tennisbold pr. række.

Når startsignalet lyder, kaster, skyder, sparker eller triller de første elever i hver række de 10 bolde ned imod målet. Så snart alle bolde er sendt afsted, siger læreren ”LØB”, hvorefter eleverne løber ned og henter deres bold igen. Herefter løber de tilbage og giver boldene til de næste 10 elever, som står klar bag linjen. Først når alle bolde er kommet retur siger læreren ”SKYD”, herefter må de 10 bolde sendes afsted igen. Sådan forsætter I indtil tiden er gået.

Eleverne vælger selv hvordan boldene sendes afsted imod målet.

Hint

Få eleverne til at hjælpe med at tælle højt, hver gang der bliver scoret. Det er svært nok at holde styr på om boldene er sendt afsted og kommet retur.

Det samlede resultat

Det totale antal scoringer, som klassen har opnået på 5 min. er klassens samlede resultat. Klassens samlede resultat registreres under jeres klasseprofil i det virtuelle univers.

Hvordan omregnes klassens resultat til badges?

For hver konkurrence er der fem såkaldte levels (niveauer) som de mulige resultater er inddelt i. Dvs. at for hver konkurrence opnår I et resultat, der enten ligger i level 1, 2, 3, 4 eller 5. Et resultat i level 1 udløser ét af hver badge, et resultat i level 2 udløser to af hver badge, osv. op til level 5, der udløser fem af hver badge.

Din klasse har tre uger til at opnå det bedst mulige resultat i hver af de fem konkurrencer. Jo mere klassen øver og dygtiggør sig i konkurrencerne, jo mere vil de også forbedre sig og kunne forbedre deres resultat. Øvelse gør mester, og jo bedre et resultat klassen opnår jo flere badges optjener I.