Vælg Emne triatlon terning-duathlon

Terning-duathlon

icons/agegroup.png
6.-8. klasse
icons/time.png
20 min.
icons/place.png
Ude
icons/aktivitet.png
øvelse
icons/default.png
triatlon
icons/equipment.png

Udstyr

  • Cykel pr. elev
  • Terninger
icons/goals.png

Formål

Formålet med denne aktivitet er at lære eleverne om disponering af kræfter. Det er vigtigt at kunne spare på energien i begyndelsen, så de kan føre et løb helt til ende.

  • I opstiller en bane med en løberute på ca. 200 meter og en cykelrute på ca. 400 meter.
  • I skal nu hver i sær slå med to terninger, som afgør, hvor mange runder I skal løbe og cykle.
  • Den ene terning bruger I til at slå om omgange på løb og den anden til cykling. I slår med terningen ved hvert skifte mellem disciplinerne.
  • Dette gentage I til I alle har været gennem 5-10 omgange af hver disciplin.
  • I vil slutte forskelligt på grund af tilfældige slag, men husk at heppe hinanden i mål.
  • Terninge-duatlon kan også laves på tid, så alle er i gang i hele tiden.