Vælg Emne virtuelle skoleol speedbounce-challenge

Speedbounce Challenge

icons/agegroup.png
0.-1. klasse
icons/time.png
15 min.
icons/place.png
Inde
icons/konkurrence.png
konkurrence
icons/equipment.png

Udstyr

  • 1 kegle pr. hold (ca. 5-6 stk.)
  • 1 streg (kridt) eller snor (sjippetov) pr. hold
  • Stopur
icons/goals.png

Formål

Balance4_48px
Balance
Speed6_48px
Hurtighed
Communication4
Kommunikation
Motor Skills4_48px
Koordination

SE VIDEOEN MED INTRODUKTION TIL SPEED BOUNCE CHALLENGE

HVORDAN GENNEMFØRES KONKURRENCEN?

 

INDDELING AF HOLD

Klassen opdeles i hold med 4-5 elever pr. hold. Vi opfordrer til, at der både er piger og drenge i alle grupperne.

OPSTILLING AF BANER

Der opstilles en kegle ud for hvert hold. 1 meter fra keglen tegnes en streg eller lægges en snor, som holdet skal hoppe over.

SELVE KONKURRENCEN

Eleverne skal skiftevis hoppe med samlede ben fra side til side over stregen eller snoren. Hver gang eleverne kommer tilbage til start stedet tæller det et point.

Rammer en elev snoren eller stregen den ene eller den anden vej, tæller dette ene forsøg ikke som et point. Husk at Fairplay er et vigtigt element i Skole OL.

Alle fra hvert hold skal have været med til at hoppe, og ellers er strategien helt op til holdet. Det kan være nogen hopper i 10 sek. og andre hopper i 30 sek.

Når I skal skifte, skal den elev, der er i gang med at hoppe stoppe ved start stedet, og den nye hopper skal starte fra samme sted.

Eleverne hjælper hinanden på holdet med at tælle højt, hvor mange hop de har nået tilsammen.

HINT

Det er en god idé at have lidt afstand imellem holdene, så de ikke forstyrrer hinanden alt for meget når de tæller højt på hvert hold.

DET SAMLEDE RESULTAT

Efter 4 minutter noteres hver gruppes højeste antal sammenhængende berøringer. De tre bedste gruppers resultater lægges sammen og du har nu klassens samlede resultat. Klassens samlede resultat registreres under jeres klasseprofil i det virtuelle univers.

HVORDAN OMREGNES KLASSENS RESULTAT TIL BADGES

For hver konkurrence er der fem såkaldte levels (niveauer) som de mulige resultater er inddelt i. Dvs. at for hver konkurrence opnår I et resultat, der enten ligger i level 1, 2, 3, 4 eller 5. Et resultat i level 1 udløser ét af hver badge, et resultat i level 2 udløser to af hver badge, osv. op til level 5, der udløser fem af hver badge.

Din klasse har fire uger til at opnå det bedst mulige resultat i hver af de fem konkurrencer. Jo mere klassen øver og dygtiggør sig i konkurrencerne, jo mere vil de også forbedre sig og kunne forbedre deres resultat. Øvelse gør mester, og jo bedre et resultat klassen opnår jo flere badges optjener I.