Fang genstande

icons/agegroup.png
6.-8. klasse
icons/time.png
10 min.
icons/place.png
Inde eller ude
icons/triatlon_loeb.png
Løb
icons/type_opvarmning.png
opvarmning
icons/equipment.png

Udstyr

  • 20 kegler
  • 20 ærteposer
icons/goals.png

Læringsmål

En god opvarmningsleg, hvor eleverne konkurrerer med fokus på strategi og puls.

Før I går i gang

Banen opstilles så hvert hold har en linje med genstande bag sig. Banen deles på midten af kegler.

Gå sammen i to hold.

En fra hvert hold udnævnes som fanger. Fangeren må fange modstanderne på holdets egen banehalvdel. Bliver I fanget, skal I tilbage og røre jeres eget holds baglinje før I er med igen. Lykkedes det at få fat i enten en kegle eller en ærtepose og fragte den tilbage på jeres egen halvdel af banen har I helle. Legen stopper, enten når alle genstande på den ene halvdel er flyttet eller på tid, hvor det hold med flest kegler og ærteposer vinder.