Poster med spande

icons/agegroup.png
6.-8. klasse
icons/time.png
20 min.
icons/place.png
Ude
icons/triatlon_loeb.png
Løb
icons/type_aktivitet.png
aktivitet
icons/equipment.png

Udstyr

  • 3-4 spande
  • Farvede papirstykker
icons/goals.png

Læringsmål

I denne aktivitet er fokusordene samarbejde, strategi og puls.

Før I går i gang

Start med at fylde spandene med de farvede stykker papir, så der er ca. lige mange stykker papir i hver spand.

Placér nu spandene i forskellige afstande fra jeres startstreg f.eks. 100, 200 og 300 meter fra startstregen.

Til sidst skal I gå sammen i hold med 3-8 elever på hvert hold, alt afhængig, hvor mange elever I er i klassen.

 

Sådan gør I

Det gælder om for hvert hold at indsamle så mange stykker farvet papir som muligt.

På skift løber en fra holdet ud til en post og tager et stykke farvet papir fra spanden med tilbage. Er spanden tom, må I løbe tilbage til jeres hold tomhændet.

Er I mere end 4 elever på holdene, kan I vælge at lade to eller flere løbe samtidigt for at undgå ventetid.

 

Variation:

I kan lade papirstykkerne giver forskellige point afhængigt af hvor langt de er placeret fra start. På den måde må I tænke strategisk, når I vælger, hvilken post I løber ud til.