Vælg Emne håndbold katte-fangerne-og-9-liv

KATTE-FANGERNE OG 9 LIV

icons/agegroup.png
0.-6. klasse
icons/time.png
10 min.
icons/place.png
Hal
icons/opvarmning.png
opvarmning
icons/equipment.png

Udstyr

  • Skumbolde til fangerne.

Kattene (eleverne uden bolde) skal undgå at blive ”fanget” af katte-fangerne (eleverne med bolde). Katte-fangerne har en skumbold hver. De må løbe med bolden og kaste med skumbolden efter kattene. Rammer de ikke, må de bare hen og hente deres bold og videre ud og jagte katte.

Bliver en kat ramt, skal katten gå ud af banen og lave en aktivitet, så den
liver op igen – en kat har jo 9 liv! Aktiviteten ude på sidelinjen kan eksempelvis være at
lave 10 englehop, kaste en bold op mod væggen og gribe den x antal gange, løbe slalom mellem kegler, slå en kolbøtte eller andet.

Når aktiviteten på sidelinjen er udført, er katten tilbage på banen igen.
Legen leges i intervaller. I pausen byttes rundt, så nogle nye elever bliver
katte-fangere.

Organisering:
Bane afgrænset med kegler så den kan justeres op og ned i størrelse.
Plads ved siden af banen til at lave en aktivitet.

Justeringsmuligheder:
Aktivitetsniveauet kan reguleres ved at have flere eller færre fangere. Det kan justeres alt
efter, hvor stor/lille banen er. Desuden kan aktivitetsniveauet reguleres gennem valg af aktivitet, der skal laves på sidelinjen for at ”live op igen”.