Forside Byg dit eget forløb Løb Opvarmning Stafetløb

Strækøvelser to og to

icons/agegroup.png
0.-3. klasse
icons/time.png
5 min.
icons/place.png
Ude eller inde
icons/atletik_loeb.png
Løb
icons/type_opvarmning.png
opvarmning

Stræk ud to og to

Nu er det tid til strækøvelser. Gå sammen to og to og lav disse tre øvelser:

  1. Stå over for hinanden og hold på hinandens skuldre. Sæt det ene ben bagud og stræk det, mens I sætter hælen mod jorden. Skift, og gør det samme med det andet ben.
  2. Stå ved siden af hinanden, skulder ved skulder. I ser i hver sin retning og holder en hånd på hinandens skuldre. Bøj det yderste ben og hold om hælen med den frie hånd. Knæet skal pege ned i jorden. Skift plads og stræk det andet ben.
  3. Den ene elev står med let spredte ben og folder hænderne med strakte arme foran kroppen. Den anden løfter den ene ben og lægger hælen op i de foldede hænder. Stræk benet og bøj kroppen let forover.

Refleksion

  • Kan I pege på de muskler på kroppen, der blev strukket ud?
  • Hvorfor skal man lave strækøvelser?